?

Log in

No account? Create an account
Ратуша в Генті - Andy_Travel-UA [entries|archive|friends|userinfo]
Андрій Бондаренко

[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Ратуша в Генті [Oct. 10th, 2012|11:52 am]
Андрій Бондаренко
[Tags|, , , , ]

Мене завжди вражала різноманітність європейських ратуш. З моменту, коли я перший раз в своєму житті побачив ратушу, пройшло рівно 5 років. За цей період я вже побачив вже близько 70-ти ратуш і магістратів. При цьому жодна будівля не повторювала іншу. Ми звикли до того, що ратуша, як правило, має вежу, але є й виключення. Приклад – ратуша в Генті, яка не має вежі (та це й логічно, бо в Генті є беффруа). Але гентська ратуша, яка поєднала в собі полум'яніючу готику і ренесанс, стала моєю чи не найулюбленішою спорудою цього типу в Західній Європі. Чому це так, можна зрозуміти, побачивши її неповторні деталі.



Проект міської ратуші (Stadhuis) в Генті, яка постала в другій половині XV століття, належить брабандским архітекторам Ромбоуту Келдермансу (Rombout Keldermans) і Домієну де Вахемакере (Domien de Waghemakere). Ще раніше, до ХІ століття, Гент підпорядковувався фландрійському графові і знаходився під його управлінням. Після одержання деякої автономії, починаючи з ХІ століття, управління містом здійснювалася 13-тю чиновниками і намісниками графа. З 1301 року їх вже налічувалося 26 штатних одиниць, серед яких були судді і прокурори. До їхніх обов'язків входило розгляд фінансових позовів, справ спадщини, сімейних спорів, контроль судочинства та інші подібні питання. Частина з адміністративних чинів виконувала функції мерії міста. Спочатку ці два органи управління розміщалися в різних будинках, але в XIV столітті вони розташувалися під одним дахом, на місці де сьогодні перебуває ратуша.


Найстарша частина ратуші будувалася у 1482-1484 рр. Це перший поверх із залом міської ради і залом зброї. Чудовий фасад найстарішої частини ратуші виконаний у готичному стилі. Його прикрашає різьблення по каменю, характерне для стилю полум'яніючої готики.


В 1535 році, коли лише чверть запланованих робіт була закінчена, будівництво зупинили. Зібрані містом на будівництво ратуші фінансові кошти були реквізовані Карлом V у якості покарання за непокору і повстання міщан. Пізніше релігійні смути не дозволили продовжити будівельні роботи.


Місту треба було ще пів століття, щоб набратися сил для продовження будівництва. Його продовжили в часи реформації, коли готика вже вийшла з моди. Таким чином, нова частина ратуші була виконана в стилі італійського ренесансу з типовими для нього колонами в класицистичних ордерах - доричному, іонічному й коринфському.


Сьогодні, як і за старих часів, тут засідають міські влада. Інша частина будинку використовується винятково для проведення церемоніальних заходів. Індивідуальні відвідування Ратуші неможливі. Для групової екскурсії під час туристичного сезону необхідно робити запит.


Саме в гентський ратуші в 1576 році був підписаний договір, відповідно до якого католики й протестанти об'єдналися для боротьби із загальним ворогом - Габсбургами. Документ увійшов в історію як Гентське Перемир’я .

LinkReply

Comments:
[User Picture]From: rbrechko
2012-10-10 10:46 am (UTC)
Що не кажи, а веж їхнім ратушам бракує. Тут навіть окремо стояче беффруа не рятує :)
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-10 12:53 pm (UTC)
Не згідний. Якби і ця ратуша мала вежу, то от ті всі деталі пламеніючої готики не домінували б.
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: rbrechko
2012-10-10 12:59 pm (UTC)
Та куди б ті деталі ділись? ;)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-10 02:22 pm (UTC)
На них би не так увагу звертали :)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: rbrechko
2012-10-10 02:25 pm (UTC)
на такі деталі неможливо не звертати уваги :)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: andrijo
2012-10-11 11:31 am (UTC)
Споруда ульотна.
Деталі - мяяяв :)

(Reply) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-11 12:26 pm (UTC)
Так, одна з найулюбленіших моїх ратуш. Навіть, незважаючи на те, що без вежі :)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: haidamac
2012-10-11 07:38 pm (UTC)
шикарно!
але мішанина стилів в одній будівлі виглядає трохи дисонуюче, хоча, то таке

"яка постала в другій половині XV століття, належить брабандским архітекторам"
блін, щось я перепрацювався, "брабандським" прочитав, як "барбадоським", ще й встиг здивуватися, звідки у 15 ст. в Європі взялися архітектори з Барбадосу :)))
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-11 07:50 pm (UTC)
"барбадоським" - це ще нічого! Я спочатку прочитав, як "бандерівським" :)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: haidamac
2012-10-11 07:55 pm (UTC)
нє, ну ми ж, бандерівці, дрєвнєйшая цивілізація, Христос був родом з Галичини, ну і ваабщє :)))
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-11 08:07 pm (UTC)
я давно підозрював, що ти - рука Москви! :)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: haidamac
2012-10-11 08:25 pm (UTC)
тю, яка така рука Москви?
я ж тобі про те, що коли наші бандерівські архітектори проектували ратуші про всій Європі, на місці Москви було велике болото
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-11 08:56 pm (UTC)
Так, це наші побудували в Москві беффруа, яку москалі пізніше назвали "Спасскай башнєй" :)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: haidamac
2012-10-11 09:06 pm (UTC)
що ж ще можна чекати від людей, які пиво звуть півом :)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-12 05:24 am (UTC)
Та "піво" - то таке... А от що над нашою беффруою ся познущали, того наша нація ніколи не пробачить!
(Reply) (Parent) (Thread)