?

Log in

No account? Create an account
Ратуша в Брюсселі - Andy_Travel-UA [entries|archive|friends|userinfo]
Андрій Бондаренко

[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Ратуша в Брюсселі [Oct. 15th, 2012|01:43 pm]
Андрій Бондаренко
[Tags|, , , , , ]

Брюссельська ратуша, без перебільшення, - найдовершеніша в Європі. Такої стрункості і такої багатого оздоблення фасаду я ніде не бачив. Коли ти до того бачив сім десятків різних ратуш, а бачиш 71-шу в Брюсселі, то з перших секунд розумієш, що до того справжніх ратуш ти ще не бачив. Навіть на фоні беффруа в Брюгге і Генті, ратуша в Брюсселі помітно виділяється, але не своєю висотою і потужністю, а навпаки – стрімким зльотом легких динамічних форм.

Будівництво найстарішої, лівої частини ратуші та дзвіниці-беффруа почалося у 1402 році Якобом Ван Тиненом і було завершено у 1420 році. Подальших прибудов тоді до неї не планувалося. Однак, посилення впливу гільдій ремісників та їх намірів брати участь в управлінні міськими справами привело до того, що в 1444 році Карл Сміливий заклав перший камінь у праве крило ратуші.


Таким чином, до 1450 року будівництво ратуші у стилі брабантської готики була повністю завершено. При цьому, її права частина виявилася коротше за ліку і несиметричною до вежі. У 1455 році на місці старої дзвіниці була споруджена вежа висотою в 96 метрів, вершину якої прикрашає п'ятиметрова статуя архангела Михайла, заступника Брюсселя, що перемагає диявола. Оригінальна статуя простояла нагорі 541 рік, в 1996 році її замінили на нову.


Брюссельська ратуша звертає на себе увага насамперед своїми масштабами. Це монументальне спорудження в три дуже високі поверхи, що завершуються високої крутою покрівлею із чотирма пинаклями по кутах.


Образний задум цього будинку являє собою, по суті, творче перетворення старого типу міських торговельних рядів, увінчаних монументальною вежею. Нижній поверх ратуші вирішений у вигляді аркової галереї - мотив, що повторюється у будинках середньовічних міських торговельних рядів Брюгге. Але тут він набуває іншого змісту. Оскільки торговельних приміщень у ратуші не було, аркада нижнього поверху виконувала в основному декоративно-представницькі функції.


Фасад удосталь насичений скульптурними елементами. У простінках між вікнами, а також у проміжках між поверхами розташована величезна безліч статуй, які втрачають свою самостійність і сприймаються в якості своєрідного декору.










Вхідний портал:




Займаючи майже цілком одну зі сторін головної площі Брюсселя (Гран-плас), ратуша перебуває в оточенні будинків гільдії і цехів, яких фасади підкреслюють її масштаб. Перевершуючи висотою своєї вежі монументальні церковні спорудження, ратуша відігравала вирішальну роль у формуванні центру Брюсселя не тільки в епоху Відродження, але й у наступні сторіччя.


З найгарнішою Ринковою площею Європи - Гран-плас, ми познайомимося у наступній розповіді.

LinkReply

Comments:
[User Picture]From: rbrechko
2012-10-15 11:27 am (UTC)
Ну, накінець-то ратуша з вежею! Зовсім інша справа! І деталі не губляться. Що не кажи, а все-таки з вежею ратуша більш повноцінно виглядає :)
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: haidamac
2012-10-15 02:07 pm (UTC)
тільки ото сам хотів написати, нарешті людська ратуша, а не міськради, як у нас в центральній Україні :)

Енді, а ті ворота і направду такі сині, чи то просто баланс білого поліз?
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: zamkovyi
2012-10-15 04:31 pm (UTC)
На попередньому фото -чорні. Значить - ББ.
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-15 04:49 pm (UTC)
Правда!
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: haidamac
2012-10-15 06:38 pm (UTC)
ну мало лі, може сатурейшн на попередньому викручено на мінімум на воротах, я звідки знаю :)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-15 04:46 pm (UTC)
Дійсно, без вежі та ратуша нагадувала б радянський райком партії в якомусь там Тиврові чи Оратові :)

Напевно що баланс білого. Я цю фоту витягував, як міг, бо на оригіналі замість цим воріт була суцільна чорна пляма :)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: haidamac
2012-10-15 06:40 pm (UTC)
слід зазначити, що тобі то вдалося, деталі видно до найменших подробиць
але синє можна прибрати. та взагалі в ч/б його, там кольру (в реалі) практично немає тоді
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-16 07:50 am (UTC)
Ні, не буду прибирати! З синім - гламурніше! :)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: haidamac
2012-10-16 08:37 am (UTC)
а раптом тебе читають в брюссельській міськраді? візьмуть і направду пофарбують в ультрамарин :)))
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-16 10:32 am (UTC)
сумніваюсь, що клєрки брюссельської міськради вміють читати людською мовою :)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: haidamac
2012-10-16 10:53 am (UTC)
та, в нинішньому глобалізованому світі - льогко. Гугльтранслейт нафіга? :)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-16 01:50 pm (UTC)
Так як Гугльтранслейт перекладає, то простіше мову вивчити :)
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-15 04:41 pm (UTC)
Так, розумію тебе! Бельгія на то і Бельгія, що все різне, неповторне і з продуманими до дрібниць деталями.
(Reply) (Parent) (Thread)
[User Picture]From: zamkovyi
2012-10-15 04:30 pm (UTC)
Гарна!
(Reply) (Thread)
[User Picture]From: andy_travelua
2012-10-15 04:49 pm (UTC)
Вірю :)
(Reply) (Parent) (Thread)